Omdat ik vrij regelmatig de vraag krijg hoe je contact op kunt nemen met de LinkedIn helpdesk, heb ik er maar een korte instructie voor gemaakt.

Veel kun je bij “LinkedIn Help” zelf vinden en ook wel via Google, maar voor sommige zaken heb toch even de helpdesk nodig. Denk bijvoorbeeld in geval je geen toegang meer hebt tot jouw LinkedIn bedrijfspagina of je weet niet meer wie de beheerder van de pagina is. Zorg dan wel dat op het moment dat je contact opneemt met de helpdesk en vraagt om jou toegang te verlenen, je wel een e-mail adres met het domeinnaam van betreffend bedrijf gebruikt als primair e-mail adres.

Of je hebt ooit een groep aangemaakt, maar je kunt deze niet meer beheren. Dan kun je ook toegang aanvragen via de helpdesk.

Je kunt als volgt te werk gaan:

Via Twitter kun je de helpdesk inschakelen: https://twitter.com/linkedinhelp

Of via het help menu van LinkedIn. Om een aantal keer klikken te besparen ga je naar deze pagina: https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve/contact

Dan klik je op de optie “other”, vervolgens typ je in het venster iets willekeurigs en klik op enter om naar de volgende pagina te komen. Dan komt de optie “Create a support ticket” tevoorschijn.

Met dit ticket kun je de helpdesk vragen om je te helpen. Mijn ervaring is, dat wanneer je dit in het Engels doet, je sneller wordt geholpen of er in ieder geval geen miscommunicatie ontstaat met de helpdesk.

Succes!