LinkedIn workshop
Meer zichtbaarheid met je LinkedIn profiel
Tijdens deze workshop laat ik je zien hoe je LinkedIn optimaal kunt inzetten voor onder andere personal en company branding, het strategisch uitbreiden van je netwerk en het vinden en op een laagdrempelige manier benaderen van zakelijk interessante contacten.
Ik leer je wat social selling is, hoe je top of mind blijft in je huidige netwerk – zonder dat dit storend overkomt – hoe je strategisch linkt, hoe je via LinkedIn kennis deelt, samen optimaliseren we je profiel en we bekijken we de laatste nieuwe functionaliteiten van LinkedIn.
Met een goed vindbaar LinkedIn profiel ben je er nog niet. Sterker nog, dan begint het pas. Daarom gaan we samen kijken naar een eerste aanzet voor een content en publicatie strategie; welke berichten ga je wanneer en op welke manier publiceren.
De training is praktisch en bestaat uit 3 of 4 delen
1.Social Selling Index: welke score kent LinkedIn toe aan jouw LinkedIn activiteiten, waar is verbetering mogelijk;
- Persoonlijk dashboard: op welke trefwoorden wordt momenteel het profiel gevonden en door wie?
- Optimaliseren van het profiel zodat deze gevonden wordt door zoekmachines en zodat je gevonden wordt op jouw kwaliteiten en expertise;
- We lopen de belangrijkste profielonderdelen door en passen deze meteen aan, zodat na afloop van de training het profiel zo goed als “af” is.
2. Bekijken van de belangrijkste (netwerk) functionaliteiten van LinkedIn
- Welke privacy instellingen zijn van belang om goed te kunnen netwerken?
- Het volgen van sleutelfiguren
- Hoe ga je nu met je representatieve profiel netwerken, je netwerk uitbreiden en/of klanten/opdrachten binnen halen.
3) Aan de hand voorbeelden bekijken en bespreken we een content en publicatie strategie; hoe vaak, wanneer en welke inhoud ga je publiceren vanuit je eigen LinkedIn profiel. En doe je dat als update of artikel en wat is het verschil?
- Hoe deel je een bericht op een correcte manier?
- Delen van vacatures
- Hoe maakt je gebruik van hashtags?
- Hoe “tag” je iemand?
4) Indien van toepassing en gewenst, kijken we ook naar de Linkedin bedrijfspagina. Zijn de instellingen geoptimaliseerd, hoe beheer je de pagina, hoe lees je de statistieken, met welke hashtags is de pagina geassocieerd.
De deelnemers ontvangen de volgende hand-outs:
- profiel optimalisatie document
- presentatie van de training
- opzet content en publicatie strategie
- instructie opzetten LinkedIn bedrijfspagina
Wat hebben de deelnemers nodig? Alle deelnemers: laptop* + inlogcodes LinkedIn profiel
*Liever geen tablet of telefoon, want dan werk je via de app en die heeft niet alle functionaliteiten van de desktopversie. Je kunt op de tablet wel via een browser inloggen op LinkedIn.
Duur van de training: 3 uur (een half uur langer als we ook naar de LinkedIn bedrijfspagina kijken)
Het liefst werk ik met maximaal 10 deelnemers per groep omdat ik dan genoeg tijd heb om individuele vragen te beantwoorden.
Offline of via Zoom
Indien het mogelijk is om gepaste afstand te houden, kan ik de training ook offline geven en anders, stuur ik voorafgaand aan de training de deelnemers (via contactpersoon) de Zoom link voor deelname aan de training + eventueel wachtwoord.