In de afgelopen tijd hoor ik steeds vaker dat LinkedInaccounts gehackt worden en dan onder een andere naam verder gebruikt worden. Dit is erg vervelend.
Je kunt een aantal maatregelen nemen:
1) Kijk regelmatig waar je aangemeld bent. Zie je er iets verdachts tussen staan, meld dan af.
Hier kun je bekijken waar je aangemeld bent: https://www.linkedin.com/mypreferences/d/user-sessions
2) Zorg dat je de tweestaps-verificatie aan hebt staan. Het liefst verificatie via Authenticator-App. Schakel het hier in: https://www.linkedin.com/mypreferences/d/two-factor-authentication
3) Wijzig regelmatig jouw wachtwoord. Dat doe je hier: https://lnkd.in/dFnEEXfY
Lukt dit allemaal niet meer, neem dan contact op met de LinkedIn helpdesk via deze pagina: https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve/contact
(klik op “other”, vervolgens typ je in het venster iets willekeurigs en klik op enter om naar de volgende pagina te komen. Dan komt de optie “Create a support ticket” tevoorschijn.
Mijn ervaring is dat de helpdesk meteen reageert en helpt, voor zover ze dat kunnen.
Je kunt niet meer in jouw LinkedInaccount
Is het account al volledig overgenomen en kan je niet meer inloggen en dus ook geen contact opnemen met de helpdesk via LinkedIn. Dan kun je via X (Twitter) contact zoeken met de LinkedIn helpdesk: https://twitter.com/linkedinhelp